Show simple item record

dc.contributor.authorTongorn, Siripolen_US
dc.contributor.authorศิริพล ทองอ่อนen_US
dc.contributor.authorTempiam, Ananen_US
dc.contributor.authorอนันต์ เต็มเปี่ยมen_US
dc.contributor.authorVoranawin, Vorawiten_US
dc.contributor.authorวรวิทย์ วรนาวินen_US
dc.date.accessioned2020-12-08T07:49:00Z
dc.date.available2020-12-08T07:49:00Z
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttp://repository.rmutp.ac.th/handle/123456789/3515
dc.descriptionรายงานวิจัย -- มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร, 2557en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to create the center of mass testing machine for vehicles with maximum mass 3,000 kilograms. By the performance of this machine is able to determine the center of mass 3 axis by horizontal, longitudinal and vertical. On the other hand, the verities of mass from 50 to 100 kilograms and the several of weight distribution at horizontal and longitudinal are applied to the condition of testing for reasonable to the position of the center of mass. The result of research discovered to the performance of center of mass tester was activated following to test conditions. Furthermore, the weight distribution at longitudinal was the highest effect to the horizontal center of mass. By the way, the value of weight distribution at horizontal is more effects to the longitudinal center of mass. Moreover, increasing of mass was impact to the vertical center of mass and it’s independent to the position of weight distribution.en_US
dc.description.sponsorshipRajamangala University of Technology Phra Nakhonen_US
dc.language.isothen_US
dc.subjectbrakeen_US
dc.subjectการเบรกen_US
dc.subjectvehicleen_US
dc.subjectยานยนต์en_US
dc.subjectvehicle handlingen_US
dc.subjectการบังคับยานยนต์en_US
dc.subjectvehicle handling performanceen_US
dc.subjectเสถียรภาพการบังคับยานยนต์en_US
dc.titleA study of center of mass and brake proportional referred to vehicle handling performance centre of mass testing machine for vehiclesen_US
dc.title.alternativeการศึกษาจุดศูนย์กลางมวลและสัดส่วนการเบรกที่ส่งผลกระทบต่อเสถียรภาพการบังคับยานยนต์ โครงการวิจัยย่อยที่ 1 เครื่องทดสอบจุดศูนย์กลางมวลสำหรับรถยนต์en_US
dc.typeResearch Reporten_US
dc.contributor.emailauthorsiripol.t@rmutp.ac.then_US
dc.contributor.emailauthoranan.t@rmutp.ac.then_US
dc.contributor.emailauthorvorawit.v@rmutp.ac.then_US
dc.contributor.emailauthorarit@rmutp.ac.then_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record