dc.contributor.author | Tongorn, Siripol | en_US |
dc.contributor.author | ศิริพล ทองอ่อน | en_US |
dc.contributor.author | Tempiam, Anan | en_US |
dc.contributor.author | อนันต์ เต็มเปี่ยม | en_US |
dc.contributor.author | Voranawin, Vorawit | en_US |
dc.contributor.author | วรวิทย์ วรนาวิน | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:49:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:49:00Z | |
dc.date.issued | 2019-09-18 | |
dc.identifier.uri | http://repository.rmutp.ac.th/handle/123456789/3515 | |
dc.description | รายงานวิจัย -- มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร, 2557 | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to create the center of mass testing machine for vehicles with maximum mass 3,000 kilograms. By the performance of this machine is able to determine the center of mass 3 axis by horizontal, longitudinal and vertical. On the other hand, the verities of mass from 50 to 100 kilograms and the several of weight distribution at horizontal and longitudinal are applied to the condition of testing for reasonable to the position of the center of mass.
The result of research discovered to the performance of center of mass tester was activated following to test conditions. Furthermore, the weight distribution at longitudinal was the highest effect to the horizontal center of mass. By the way, the value of weight distribution at horizontal is more effects to the longitudinal center of mass. Moreover, increasing of mass was impact to the vertical center of mass and it’s independent to the position of weight distribution. | en_US |
dc.description.sponsorship | Rajamangala University of Technology Phra Nakhon | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.subject | brake | en_US |
dc.subject | การเบรก | en_US |
dc.subject | vehicle | en_US |
dc.subject | ยานยนต์ | en_US |
dc.subject | vehicle handling | en_US |
dc.subject | การบังคับยานยนต์ | en_US |
dc.subject | vehicle handling performance | en_US |
dc.subject | เสถียรภาพการบังคับยานยนต์ | en_US |
dc.title | A study of center of mass and brake proportional referred to vehicle handling performance centre of mass testing machine for vehicles | en_US |
dc.title.alternative | การศึกษาจุดศูนย์กลางมวลและสัดส่วนการเบรกที่ส่งผลกระทบต่อเสถียรภาพการบังคับยานยนต์ โครงการวิจัยย่อยที่ 1 เครื่องทดสอบจุดศูนย์กลางมวลสำหรับรถยนต์ | en_US |
dc.type | Research Report | en_US |
dc.contributor.emailauthor | siripol.t@rmutp.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailauthor | anan.t@rmutp.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailauthor | vorawit.v@rmutp.ac.th | en_US |
dc.contributor.emailauthor | arit@rmutp.ac.th | en_US |