Show simple item record

dc.contributor.authorTempiam, Ananen_US
dc.contributor.authorอนันต์ เต็มเปี่ยมen_US
dc.contributor.authorBoonyalai, Pichesten_US
dc.contributor.authorพิเชษฐ์ บุญญาลัยen_US
dc.contributor.authorLakkam, Supachaien_US
dc.contributor.authorศุภชัย หลักคำen_US
dc.date.accessioned2020-12-08T08:04:16Z
dc.date.available2020-12-08T08:04:16Z
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttp://repository.rmutp.ac.th/handle/123456789/3517
dc.descriptionรายงานวิจัย -- มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร, 2557en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to study the brake proportional affected to vehicle stability. Braking performance and vehicle stability testing are the main of research purposes. Otherwise, learning research center and new researcher in automotive engineering are the minor research objectives. The results of research discovered to the braking performance depend on driver behavior. By the minimum deceleration was appeared on the non-proportion in front axle with braking ratio 0:100. In term of vehicle stabilities, yaw and pitch moment are normally occur by the driving behavior. But the sideslip is an absolutely effect to vehicle handling. With the braking ratio 100:0, there is the highest risk for controlling a vehicle cause of the wheels were locked-up condition in the rear axle. Therefore, the value of the sideslip was exceeded with the criteria. Furthermore, these project researches were got the learning research center and the new researcher in automotive engineering field.en_US
dc.description.sponsorshipRajamangala University of Technology Phra Nakhonen_US
dc.language.isothen_US
dc.subjectbrakeen_US
dc.subjectการเบรกen_US
dc.subjectvehicle handlingen_US
dc.subjectการบังคับยานยนต์en_US
dc.subjectvehicle handling performanceen_US
dc.subjectเสถียรภาพการบังคับยานยนต์en_US
dc.titleA study of center of mass and brake proportional referred to vehicle handling performance The variation of brake proportional effected to vehicle handling performanceen_US
dc.title.alternativeการศึกษาจุดศูนย์กลางมวลและสัดส่วนการเบรกที่ส่งผลกระทบต่อเสถียรภาพการบังคับยานยนต์ โครงการวิจัยย่อยที่ 3 การแปรผันของสัดส่วนแรงเบรกที่ส่งผลกระทบต่อเสถียรภาพการบังคับรถยนต์en_US
dc.typeResearch Reporten_US
dc.contributor.emailauthoranan.t@rmutp.ac.then_US
dc.contributor.emailauthortiew_pichest@hotmail.comen_US
dc.contributor.emailauthorsupachai.l@rmutp.ac.then_US
dc.contributor.emailauthorarit@rmutp.ac.then_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record